keskiviikko 23. elokuuta 2023

Onko koululaisten kielellinen osaaminen eriytynyt?

 


Nykykoululaisten kielellinen todellisuus vastaa harvoin enää heidän opettajiensa lapsuuden tai nuoruuden kielellistä todellisuutta. Facebookissa opettaja Mikko Jordan kirjoittaa, että hänelle umpisuomalaisena, peräkylässä asuvana kielitietoisen opettamisen merkitys on auennut vasta vähitellen.


Kielitietoisuutta pohtii myös luokanopettaja Ville Teittinen Tuula Kärjen artikkelissa. Artikkeli on osa KU-julkaisun työn muuttumisesta koskevaa sarjaa ja on kokonaisuudessa luettavissa
täältä. 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Lingua mundi -hankkeen teematapaamisten sarja päättyy Otavian rehtori Harri Jokisen haastatteluun

  Keskiviikkona 11.12.2024 Lingua mundi -hankkeen teematapaamisten sarja päättyy. Vieraana on Otavian johtaja, rehtori Harri Jokinen, jonka ...